2 days to go..

Idag har varit en låååång dag, halv 6 var vi klara.
Stressat som bara den hela dagen känns det som, medans andra åker räkmacka och inte gör någonting. Det retar mig, men vad ska jag bry mig om det för nu, när jag har två dagar kvar!?

Jag har iaf tagit in och ut hästar i hagarna. Min Big går nu i hagen ca 2 timmar om dagen sedan han blivit protad från skrittmaskinen. Han skadar ju sig själv och det är bara en tidsfråga tills han skadar någon annan.
Han börjar bli stark och frisk nu, något som gör honom piggare. Kul på ett sätt, mindre kul ur andra synvinklar.
Att ha en häst på 1,80 som biter tag i grimskaftet och sen börjar ställa sig och hoppa runt, det är inte kul. Dessutom är han nafsig som bara den :( Men för det mesta är han ju underbar :)

Nu gled jag från ämnet här! Jag har också grejat massa med skrittmaskinen, ridit två hästar, sadlat upp till Thomas och Duarte. Fodrade lunchen. Skulle ta en häst från vattengymmet, Quebec. Skräcken. Han är så arg av sig... Jag hade bråttonm som bara den men drog på honom munkorgen. Tvättade av honom och slängde på täckena. När jag skulle knäppa buk-gjordarna (stavning?!?) så sparkade han mig... Någon som vet vad HJ står för - HästJ_vel... Haha!
Som tur var stod jag nära så han fick ingen kraft men ändå.

Nu ikväll har jag bakat tårtbotten och förberett fyllning. Blir jordgubbstårta med grädde imorgon. Sista dagen som jag jobbar med Natasha och Sergii.

Snackat med pappa och duschat har jag också gjort... Nu ska jag packa... Tråkigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0