Det är kallt igen

Hej på er!

Kallt har det blivit, brrr. Jag som hoppades på vår. Men ikke!

På jobbet idag så har dte vart chill. Dock har jag av oförklarlig anledning varit lite tillbakadragen.
Iaf, red 3 pållar. Easy, Fair Play och sist Querida. Damen slängde ju av Anette häromdagen. Idag har det varit dåligt väder (typ snöstorm) så hon fick inte gå i hagen. Därför var det ett piggt litet sto jag satt upp på. Hon skötte sig ändå rät bra. Man kan ju välja lite hur man hanterar situationen. T ex kan man ju börja trava strax innan kortsidan, och inte efter. Så hon inte börjar med 80 m raksträcka. STadig skänkel och att verkligen rida lätt. De jag hjälpt lite med ridningen vet vad jag menar. Inte bara ner och vända i sadeln, utan känn efter hur det känns när du sitter ner. I vissa fall ska du trycka till, för att få mer kraft och få hästen att komma under sig t ex. Men i detta fallet var det den bromsande effekten jag ville åt. Djupt ner i sadeln och lugna ner stegen :) Och hon lyssnade så fint. Går tio gånger bättre att rida när hon faktiskt får jobba lite.

Nackdelen med att flytta hem kommer vara att jag inte har någon riktig storhäst att rida... Men Bella duger gott.

Annars så har vi städat och gjort rent. Charlotte ska ha lite vänninor på typ Tea-Party imorgon, och så ska de gå en tur i stallet, så allt måste vara fint. Jag och Natasha spenderade nog två timmar bara i Charlottes stall. Jag stog på en stege och putsade hästhuvudena som sitter högst upp på varje stolpe. Många av er som känner mig vet hur höjdrädd jag är. Och när jag upptäckte att det fick att plocka ner dem så blev jag riktigt lycklig!
Tog ner alla och spolade av dom med varmt vatten i spolspiltan istället :) Smart man är va ?!

Efter jobbet var det Zumba. Jag var inte så sugen, trött i armarna efter städningen. Skurade och tog i så man blev anfådd! Men på lunchen hade jag bakat kladdkakemuffins och haft med som lite fika till arbetskamraterna. Var två kvar här hemma. Klämde i mig dom, eller nej, de slank faktiskt ner riktigt lätt.
Men, anledningen till att jag åt dom var egentligen inte så mycket att jag var sugen. Utan istället var det för att ge mig själv dåligt samvete så jag måste till Zumban och röra mig av den anledningen! Haha!
Det fungerade iaf, och jag trissade som vanligt mig själv att ta ut mig till max.
Nu i efterhand är det dock superskönt :)

Dryga två veckor kvar på jobbet. Snart börjar mars, efterlängtad månad :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0