En helt vanlig dag!

Tja!

Igårkväll var det Zumba som gällde. Cyklade dit och vi drog igång. Jag gick ut hårt, efter 15 minuter var jag redan riktigt trött och flåsig. Gutt tänkte jag! Nu får jag en riktig genomkörare den här timmen!
5 minuter senare påminner plötsligt Signe (instruktören) mig om att det är dubbla pass just denna kväll! Jag kan ju knappast backa ur, så jag får glatt jobba på i totalt två timmar. Typiskt att jag började på full speed! Haha! Men det är ändå underbart skönt att få ta ut sig ordentligt.

Idag har det varit en helt vanlig dag på jobbet, förutom att jag tagit det riktigt lugnt. Vissa dagar blir ju bara så liksom... Ridit tre pållar, ryktat 3...
Min stackars klumpiga Mr Big har lyckats igen, ännu ett rejält sår på bakbenet. Han trampar sig själv. Men högt upp på senorna. Denna gången var det bara ytligt. Men det är nog ett område på ca 20 kvadratcentimeter (riktigt stort!) som han skalat av pälsen på. Jodopax och bluspray, samt hålla koll på tempen.

Red Querida och travade henna. Hon är konvalecent och ska nu börja travas lite smått. Anette red henne förra veckan men flög i backen med buller och bång. Tydligen hade Querida blivit helt galen och lekt rodeo ordentligt. Andra gången trav idag, men som tur var så tog hon nog ut den mesta energin på Anette sist. Idag Var det bara ett litet glädjesprång då och då.

Hade kvällsfodringen idag. Tycker det är rätt mysigt och gå där när alla gått hem. Fodra hästarna. Blanda mat hit och dit. Höra käkarna mala. Ensam. Med hästarna.  Det är min melodi.

Väl hemma har jag lagat kasslergratäng. Satsar på att tömma matförrådet, men inser att då skulle jag behöva äta dygnet runt! Haha! Men svängde iaf ihop kasslergratäng. Mamma hade en period då hon gjorde det rätt ofta och jag tycker det är så gott, och denna blev inte helt fel.

Lite telefonsnack med. Och skrivit en presentation till Avelsbitens hemsida. Ett projekt hos SH som jag är med i, för att öka intresset för avel hos ungdommar.

Nu ska jag läsa lite, sen släcka lyset för idag :)
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0