En IS-kall helg

Ja det blir ett snabbt inlägg från en supertrött Karin!

Jag var på domarkurs i Norrköping i helgen. Tyckte det var kallt när jag kom dit och termometern visade -16 grader. När jag vaknade på morgonen, insåg jag vad kyla var! Ute var det -25 och i de oisolerade stugorna vi bodde i var det is på fönstrena, på INSIDAN! Helt sjukt, haha!

Iaf, i fredags jobbade jag in lunchen, slutade strax innan fem. Hem o byta om samt raggarduscha. Taxi till tågstationen. Tåg till Köpenhamn. Byta tåg mot Alvesta. Det tåget var sent = missade tåget som skulle avgå från Alvesta mot Kalmar. Som tur var kom det ett till och jag kom till Kalmar kl 11, 1 timme sent.
Väl där möttes jag av en underbar välkomst-kommité! De tre bröderna Olsson!

Hem och fick god Paella. Sen guidning i stallet, pappa och jag kollade på hästarna. Supermysigt! Vi gick ut runt midnatt. Fullmåne som lyste upp jättefint :) Det var så kul att se att ponnyerna var så fina :)


Detta är Kulltorps Mustang, ettårs-hingst. Inte så bra bildkvalitet men tycker om bilden i sig :)

Lördag morgon begav jag mig mot Norrköping 06.30, framme ca tre timmar senare.
Det var exteriör domar kurs för lite olika ponnyraser. Mycket intressant och lärorikt, men kallt så in i norden. På söndagen var det så kallt att det var svårt att andas!
Stugorna vi bodde i var ridlägerstugor. Gjorda för 10-åriga töser att bo i på sommaren när det är +25 grader. Bör inte användas när det är -25 grader! Jag tyckte det kändes som någon slags överlevnads-expidition. Vad tyckte då de andra?! Jag var överlägset yngst. Näst på tur måste varit minst dubbelt så gammal som jag. Om jag blev stel i lederna, vad blev inte dom!?

Jaja, efter att vi avslutat med teoriprov stack jag snabbt hemmåt och hann spendera nästan 2,5 h med min älskade familj. Vi åt söndagsmiddag, mamma hade gjort så fint. Räkor till förrätt, sen en riktig söndags-stek. Till efterrätt hade hon varit så söt och tänkt på mig, semlor :)

Pappa skjutsade mig till tåget. Hade flyt, kunde åka samma tåg ända från Kalmar till Kokkedal, min station här i DK. Var hemma ca kl 1.

Nu ska jag sova, för jag är trött efter en intensiv helg!

God natt

Kommentarer
Postat av: Wilma

Det verkar som du har haft en toppen helg!! Mysig bild på Mats och Mustang:) När flyttar du hem?

Fin fin blogg du har!!!

2011-02-22 @ 18:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0