Min sista dag på jobbet...

Lite vemodigt känns det allt! Sista gången jag mockade deras spån-boxar. Sista gången jag tog Mr Big till hagen, sista gången jag red Socks...
Både tråkigt och skönt. Men jag har tagit rätt beslut. Var sak har sin tid, och nu har jag prövat detta.
Jag har fått chansen att prova på hästyrket i ett hoppstall av absolut högsta klass. Jag har ridit hästar jag aldrig kunnat drömma om. Men nej - det var inte min grej.

Idag var dte fullt upp på jobbet. Charlotte och Thomas var iväg på tävling på eftermiddagen båda två. Var sin skötare hade de med sig vilket betydde att vi var två man kort på gården. Tio över tre hade jag lunch. Ridit, sadlat upp åt Duart, gymmat, ryktat, tagit till och från skritten, lunchfodrat - riktigt effektiv har jag varit!

När jag kom hem tog jag alla kläder - jacka, underställ, ridbyxor. In i tvätten, för nu ska det inte användas här mer. Dock sticker jag ju inte förrän måndag. Anette undrade om inte jag ville följa med dom och kolla när Charlotte hoppar imorgon, så jag ska ner till stallet strax innan 3. Det blir nog en trevlig avslutning!

Nu ikväll så tvättar jag och packar. Har smsat med Wilma också som kanske kommer och hjälper mig lite på min fest. Skulle vara super!

Nästa vecka kommer jag hem. Landar på Holmsberg och ska njuta av hästar och lite ledighet. Underbart hoppas jag att det ska bli. Lilla Bella ska sättas igång igen. Täcken och benlindor ska på! Täcken för att hon ska få kort päls, benlindor för att hon faktiskt brukar behöva det när hon rids. Hon blir nästan alltid gallig över kotan på frambenen när hon rids och står på stall. Men med lite benlindor som ökar värmen -> ökar cirkulationen, så försvinner det!

Snart är DT- DreamTeam, på gång igen! Älskade Bella <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0